Løberne på Team Easy Run løber typisk 10 km på mellem 40 og 45 min.
På Team Easy Run lægger vi vægt på seriøs træning i en hyggelig og afslappet atmosfære. Som trænere hjælper vi løberne til at nå deres mål og ønskede resultater. Træningen er ens for alle, uanset om man træner til Maraton, Halvmaraton, 10 km eller 5 km eller bare vil have en god og struktureret træning. Træningsplanen er planlagt således, at løberne topper omkring Copenhagen Marathon i maj og Berlin Marathon i september.
Træningen foregår i fire faser i løbet af et halvår. Den første fase består typisk af styrke- og tekniktræning. Den anden fase består typisk af korte og hurtige intervaller for at træne iltoptagelse. Den tredje fase er syretræning, som typisk består af lange intervaller. Den sidste fase er nedtræning, hvor vi reducerer volumen, mens vi opretholder intensiteten. Derudover inddrager vi fartlege og andre afvekslende aktiviteter for at gøre træningen spændende og alsidig. Vi har her på holdet også en tradition for at lave ½ times coretræning efter løbetræningen tirsdag og torsdag.
Holdet arbejder i 4 undergrupper (Hold), således at løberne træner med jævnbyrdige i videst muligt omfang. Vi tester løberne et par gange om året for at sikre, at de træner i den rigtige undergruppe. Der varmes op og afjogges samlet i et stille og roligt pace i godt 3 km før og efter den intensive træning.
Der findes alle slags løbere på holdet, og alle er velkommen. I løbet af året afholder vi nogle sociale arrangementer, såsom julefrokost, orienteringsløb, cafébesøg og middage i byen. Du finder flere informationer på vores Facebook gruppe ”Teameasyrun”.

For dig der løber 10km på 40-45 min
Tirsdag og torsdag
Peter Monsson
Peter er træner for Team Easy Run.
Sabine Weinreich Holm
Sabine er hjælpetræner på Team Easy Run.
Se holdets træningsplan her
https://www.facebook.com/groups/191682044252755/