Holdet er for dig, der kan løbe 10 km på 50 - 55 min. Holdet varmer op i et langsomt tempo, for derefter at øge tempoet i henhold til programmet.

Holdets træningsplan er delt op i fire faser hvert halve år. Første fase er "Basisperioden", hvor der er fokus på styrke- og tekniktræning. I anden fase trænes der iltoptagelse med en overvægt af kort intervaller og højintens træning. I tredje fase går holdet over og træner lange intervaller (Syretræning). I fase fire trapper holdet ned, så løberne er klar til diverse konkurrencer. Nogle løbere har planer om at løbe marathon forår og/eller efterår, og andre træner mod at blive bedre på 10 km eller på halvmaraton. Træningen forsøger at give mulighed for at nå alle disse forskellige mål.
Det overordnede mål med træningen er at gøre deltagerne til bedre løbere gennem træning, der styrker løbeøkonomien, - teknik og styrke. Det gælder både for garvede løbere og debutanter på alle distancer fra 5 - 42,195 km.
Træningsprogrammet tager udgangspunkt i en løber, der optimalt træner 3-4 gange om ugen, heraf 1-2 gange i weekenden. Er der behov for en længere tur som led i træning til halv- eller helmaraton, lægges den typisk i weekenden.

For dig der løber 10km på 50-55 min
Tirsdag og torsdag. Mødested i Idrætshuset
Brian Sønderby
Rene Evald
Se holdets træningsplan her
https://www.facebook.com/groups/1232454964225725