Holdet er for dig, der kan løbe 10 km på 50 - 55 min. Holdet varmer op i et langsomt tempo, for derefter at øge tempoet i henhold til programmet.

Holdets træningsplan er delt op i fire faser hvert halve år. Første fase er "Basisperioden", hvor der er fokus på styrke- og tekniktræning. I anden fase trænes der iltoptagelse med en overvægt af kort intervaller og højintens træning. I tredje fase går holdet over og træner lange intervaller (Syretræning). I fase fire trapper holdet ned, så løberne er klar til diverse konkurrencer. Nogle løbere har planer om at løbe marathon forår og/eller efterår, og andre træner mod at blive bedre på 10 km eller på halvmaraton. Træningen forsøger at give mulighed for at nå alle disse forskellige mål.
Det overordnede mål med træningen er at gøre deltagerne til bedre løbere gennem træning, der styrker løbeøkonomien, - teknik og styrke. Det gælder både for garvede løbere og debutanter på alle distancer fra 5 - 42,195 km.
Træningsprogrammet tager udgangspunkt i en løber, der optimalt træner 3-4 gange om ugen, heraf 1-2 gange i weekenden. Er der behov for en længere tur som led i træning til halv- eller helmaraton, lægges den typisk i weekenden.

For dig der løber 10km på 50-55 min
Tirsdag og torsdag
Sofie Hansen
Sofie er træner på holdet og 28 år, bor på Amager (flyttede dertil i 2014) er opvokset i Næstved hvor resten af hendes familie forsat bor. Hun arbejder i Nordea til daglig som erhvervsrådgiver i København, hvor hun har været ansat siden 2013. Jeg har løbet mit første Marathon i 2017 med hjælp fra Spartas søndagstræninger. (Efter halvmarathon 2017 havde jeg fået tilskrevet mig en del skader, så efter et lille års tid pause, blev jeg medlem af Sparta (oktober 2018) hos Team Talenterne. I 2019 skal jeg køre mit første halve Ironman hvilket jeg glæder mig meget til.
Bjarne Skou Mortensen
Bjarne har løbet i mange år og har stor erfaring. Han er hjælpetræner på holdet.
Se holdets træningsplan her
https://www.facebook.com/search/top/?q=sparta%20team%20talenterne