Træningsplanen er udarbejdet ud fra, at formen skal toppe til Berlin Halvmarathon i april og Copenhagen Marathon i maj samt CPH halv marathon i september. Ud over mandag og onsdag foreslås det, at du træner lange ture lørdag.
Holdet vil varme op i et langsomt tempo for derefter at øge tempoet i henhold til programmet

For dig der løber 10km på 55-60 min
Mandag og onsdag
Bjarne Højegaard
Bjarne er træner for Team EM, som træner mandag og onsdag og desuden med på vores Core Trænings Team. Bjarne har været medlem af Sparta siden 1998 og har rigtig meget erfaring om løb og skadesforebyggelse.
Erik Hvass Frandsen
Erik er træner for Team EM, som løber i tempo 5:45 mandage og onsdage. Han har været medlem af Sparta siden 2008. Erik løb sit første maraton i 2009 og har løbet flere siden. Han har flere gange deltaget i løbeugen på La Santa og fulgt uddannelsesprogrammet for hverdagstrænerne. Erik har fokus på kvalitet, udvikling og den gode stemning på træningsturene. Erik har løb som sin fortrukne sportsaktivitet og har deltaget i et utal af mellemdistanceløb.
Annette Laursen
Annette er hjælpetræner på Team EM, som løber i tempo 5:45 mandag og onsdage. Hun har været medlem af Sparta siden 2015. Løb sit første marathon i 2016/CPH. Endvidere løbet CPH i 2017 og en del halvmaraton, bla ”de 3 broer”, ”North coast beach marathon”, ”Eventyrløbet” osv. Deltager i øvrigt ivrigt i lørdags eller søndags maraton træningen. Annette har løbet altid - med og uden sin hund - og indtil hun startede i Sparta, var længste distance EN gang et 10 km - løb og ellers daglige 4-5 km, men først i Sparta rykkede det. Annette er vild med at løbe og være aktiv – "vores krop er skabt til at blive brugt". Hun glæder sig til at være med til at motivere andre og elsker teknikken bag løb, der er med til at gøre os bedre. Og så skal det være sjovt og med et smil på læben.
Se holdets træningsplan her
https://www.facebook.com/groups/402907059873647/