Team FemEnKvart mødes mandag og onsdag for at løbe nogle udbytterige og hyggelige ture. Udgangstempoet ligger på 5:15 min/km. Der varmes op i et langsommere tempo, for derefter at øge tempoet i henhold til programmet. Den typiske løber på Team FemEnKvart løber 10 km konkurrence på 45-52 min.

Træningen er en kombination af distance-, interval-, teknik- og styrketræning, tempoture samt fartleg. Der trænes i forhold til et årshjul, som tager udgangspunkt i Spartas løb, men træningen kan sagtens anvendes til din egen konkurrence træning året rundt eller for det sociale samvær omkring løb.
Distancen til træningen ligger typisk mellem 9 og 16 km. Træningsplanen kan kombineres med marathon-, bakke/skovtræning om lørdagen eller med marathon fællestræningen om søndagen.
Målsætningen for holdet er at forbedre en i forvejen god kondition. Vi skaber rammerne for at kunne blive hurtigere, løbe længere distancer eller at forbedre konkurrence tider. Alt imens vi har det sjovt og hyggeligt.
Du kan følge holdet på Facebook gruppen "Sparta Team FemEnKvart"

For dig der løber 10km på 50-55 min
Mandag og onsdag
Sarah Ven
Sarah har siden starten af 2011 været træner for Team MiddelFart, som træner mandag og onsdag. Hun er derudover træner for Spartas Basistræning om tirsdagen. Sarah holder sig fortrinsvis til kortere distance op til halvmaraton, men har dog løbet et maraton. Hun deltager i Spartas træneruddannelse og supplerende styrketræningsuddannelse. Løb på holdet bliver kombineret med styrke, teknik og leg, så kroppen kan holde til at træne. En gang imellem kan der snige sig en historietur ind i træningsprogrammet, hvor vi går på opdagelse i København. Træning skal være sjovt, socialt og udfordrende for hele holdet.
Jannik T. Andersen
Jannik er træner for Team Femenkvart, som træner mandag og onsdag. Han er desuden fartholder for søndagens marathontræning i tempo 5:30. Han har været medlem af Sparta siden 2013. Han løb sit første marathon i 2012, hvor han havde trænet sammen med Spartas søndagstræning. Jannik har siden løbet flere marathons og en række andre (kortere) løb. Jannik prioriterer, at træningen skal være udviklende, og han sætter endvidere stor pris på det sociale samvær samt den gode og motiverende stemning på holdet.
Lonnie Møller Jensen
Lonnie er hjælpetræner på Team FemEnKvart og træner på Sparta Early Runners. Hun har gået til gymnastik i 25 år og har ligeledes gået til fodbold i 22 år. Hun har (i forbindelse med at hun selv har spillet elitefodbold i OB) undervist drenge på fodbold talentcamp. I 2011 startede hun som 'løber'. I 2012 løb hun sit første maraton, og har løbet 1-2 marathon hvert år siden. Idag løber hun 4 gange om ugen og går til yoga 1-2 gange om ugen. Hun har de sidste (snart) 3 år været aktiv løber hos Team Tvilling, og har i den forbindelse gennemført CPH marathon 3 gange med løbevogn. Til cph halvmarathon 2017 var hun fartholder på pace 5:40.

Ingen træningsplan

https://www.facebook.com/search/top/?q=sparta%20team%20femenkvart